Pobyt we Wiedniu #1

Do Wiednia przyjeżdżam w odwiedziny do mojego taty. Już nie pierwszy i nie ostatni raz spacerowałam, zwiedzałam czy wychodziłam coś zjeść nawet na stacji metra.

Zdjęcie znalezione na google.


W tym poście napiszę kilka takich podstawowych informacji, które według mnie będą przydatne. I troszkę turystyczne, i troszkę do życia. Będą też opisane miejsca, które znam - nie wszystko kojarzę po prostu. Tak jak było z jednym centrum handlowym, o którym nie miałam pojęcia, że istnieje.

-> Do Wiednia najtaniej dojedzie się Polskim Busem za 100zł (można taniej w momencie kiedy zna się 100% termin, a bilety dopiero na ten właśnie termin się pojawiły)

-> Warto rozplanować sobie samemu lub zakupić przewodnik kieszonkowy, aby zwiedzić Wiedeń. Dopiero w tym roku kupiłam sobie takową książeczkę i dowiedziałam się o miejscach, o których nie miałam pojęcia.

-> Wiedeń podzielony jest na becyrki (23, które wcale nie są logicznie rozłożone xD):

-> Wiedeń ma rozbudowaną sieć metra (5 linii), a bilety na metro wykorzystuje się również na inne środki transportu, jedyne co to trzeba wybrać, czy strefa pierwszy, czy druga. Są przeróżne bilety, gdzie trzeba już samemu zadecydować jaki będzie korzystniejszy: bilety


-> Ceny ubrań w sieciówkach będą odrobinę mniejsze, ponieważ Austria ma mniejszy podatek. Jest kilka center handlowych wolno stojących, tak to raczej są ulice zakupowe lub centrum umieszczone w jednej z kamienic. Dwie ulice ze sklepami noszą nazwę: Mariahilferstrasse oraz Meidlinger Hauptstrasse.

->  W niektórych muzeach wstępy są darmowe do 19 roku życia, inna mają już podział na normalne i ulgowe. Z tego co kojarzę można też mieć karnet na wstępy, ale nie wiem na czym to polega, nigdy się tym nie interesowałam.

-> Sklepy spożywcze: Hofer, Zielpunk, Etsan (turecki sklep, mają świeże owoce, warzywa i mięso, jak chcecie takie artykuły to idźcie właśnie tam), Billa, Penny.
Również znajdziecie we Wiedniu azjatyckie sklepu, w 3 becyrku jest japoński market, a obok Miariahilfer jest Nakwon Supermarket i wiele innych.

-> Drogerie: DM i Bipa (bardzo różowy sklep xD).

-> Jeżeli chodzi o jedzenie to koniecznie musicie się wybrać na sznycle wiedeńskie (sznycel po wiedeńsku jest troszkę inny), przy Naschmarkt jest Japończyk, który prowadzi fajną knajpkę głównie z sushi, sam Naschmarkt ma bardzo dużo restauracyjek, na jednej ulicy odbijając w górę od Nasch(...) mamy pyszne tajskie zupy. W odpowiednich miejscach znajdziecie fajne budki z tureckim żarciem (takim no..porządnie tureckim xD"). Ogólnie we Wiedniu jest duży wybór jedzenia, czasem trzeba przejść się po mniejszych uliczkach aby znaleźć coś naprawdę fajnego.

-> Kolejnym must jest zwiedzenie muzeów, które mają obrazy, szkice i inne austriackich artystów:
Leopold Museum, Karlsplatz Museum, Secesja. Jak również zobaczenie pałaców: Schonbrunn i Hofburg.

Zdjęcie mojego autorstwa.

Na więcej czekajcie w kolejnych postach. Będą opisane dni z pobytu we Wiedniu z tego roku oraz kilka miejsc sprzed 2 lat. 
Jeśli macie jakieś specjalne życzenia odnośnie Wiednia, może jakieś pytania to śmiało piszcie komentarze pod postem albo zajrzyjcie na mojego aska.

Miłego dnia~

1 komentarze:

  1. Fajnie to napisałaś, w takim praktycznym sensie. Nigdy niestety w Wiedniu nie byłam, jedynie przejazdem :(
    ★ blog

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.